sobota 19. novembra 2016

Taký obyčajný deň s diagnózou rakovina

Všetkým nám je jasné, že choroba akou je rakovina nie je záležitosť, ktorá  by sa len tak prehnala naším životom ako nevinná letná búrka  a zmizla za pár dní alebo týždňov bez toho aby sme sa už nad ňou nemuseli trápiť. Je to beh na dlhé trate. A ako každý jeden beh na dlhé trate vyžaduje našu výdrž, vnútornú silu, disciplínu, hromadu  viery a optimizmu.

Nie je to jednoduché. Nie je jednoduché odolávať obavám a strášikom ktoré či chceme alebo nie sa občas z nášho vnútra prihlásia.
Ako je  to s tým mojím behom na dlhé trate?

Snažím sa veriť, nevzdávať a dodržiavať svoj uzdravujúci plán. Tento plán má viacero zložiek.
Jednou z nich je napríklad snaha o to, vytvoriť si v tele zásadité prostredie a absolútnou zmenou stravovania nedovoliť chorobe šíriť sa , rásť, objaviť sa znova keď už raz zmizla

A preto som sa z preventívnych dôvodov stala bezlepkovou vegánkou.
Je to pre mňa úplne nový svet a vlastne sa to stalo v tomto  maródkovom čase aj čímsi ako dobrodružstvo. Objavujem nový svet a páči sa mi. Verím, že je to pre mňa dôležité a dobré. Verím, že to môjmu telu iba pomôže. Existuje na svete veľa ľudí, ktorí sa z rakoviny vyliečili iba stravou, takže jedna z ciest k uzdraveniu by mala viesť týmto smerom.

Stretla som veľmi milú a fundovanú pomoc pri mojom prvotnom bádaní vo svete stravovania sa bez cukrov, živočíšnych tukov, mäsa, mäsových výrobkov  a pšenice. Je to pani Dáša Březovská z firmy Flora Vita Prievidza
https://www.facebook.com/FloraVita.sk/
Očaril ma jej optimizmus a ochota podeliť sa so svojimi  zákazníkmi o všetky svoje skúsenosti z oblasti zdravej výživy.

Naučila ma napríklad, že všetky oriešky je treba pred zjedením namáčať. Tak potom dokážeme lepšie využiť všetky v nich uložené  dôležité látky. Naučila ma dokonca urobiť praženicu bez vajec, ktorá je na nerozoznanie od tej skutočnej vajíčkovej. Ukázala mi že existuje aj vegánsky syr, smotana, majonéza. Že vegánstvo je dobrodružstvo a navyše je aj telu prospešné.
Takže čo je dôležitou časťou môjho bežného dňa? Skúmanie nových možností a nachádzanie drobných radostí v oblasti zdravého stravovania.  Skúšam nové recepty na jedlá, na ovocné a zeleninové šťavy.  Znižujem prekyslenie organizmu stravovaním  a užívaním výživových doplnkov a vitamínov. To sú vlastne jediné lieky, ktoré doteraz užívam..........a je to len jedna malá súčasť celej cesty k uzdraveniu, ale verím, že dôležitá.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára